5 načinov za izboljšanje spomina

35

Težave s spominom se pri večini ljudi pojavijo v starejšem življenjskem obdobju, nič nenavadnega pa niso tudi pri mladih oziroma v določenih življenjskih obdobjih, na primer med nosečnostjo. Vsekakor je dober spomin nekaj, kar nam lahko precej olajša življenje in izboljša naš učni ter delovni uspeh, zato med nami gotovo ni nikogar, ki si ne bi želel dobrega spomina. In to lahko dosežemo tudi s precej preprostimi načini za izboljšanje spomina.

1. Za dober spomin je potrebno v prvi vrsti poskrbeti za to, da naše živčevje in možgani prejmejo dovolj hranil, ki jim pomagajo pri delovanju. Da je za živčevje nujno uživati esencialne maščobne kisline, najbolje vedo nosečnice, ki se pogosto odločijo za jemanje kapsul z omega maščobnimi kislinami, ki pomagajo pri razvoju živčevja in možganov pri plodu. Vsekakor pa maščobne kisline omega koristijo vsakemu posamezniku – in če niste ljubitelj ribjega olja ter mastnih rib (na primer lososa), jih lahko najdete v konopljinem olju ali v obliki prehranskih dodatkov (kapsul).

Ginko
Ginko izboljšuje prekrvavitev možganov.

2. Eden najbolj znanih naravnih načinov za izboljšanje spomina je uživanje prehranskih dodatkov, čajev ali tablet, ki vsebujejo ginko. Gre za azijsko drevo, katerega listi vplivajo na telesno prekrvavitev. Zelo so dobrodejni za izboljšanje prekrvavitve možganov, s čimer bistveno vplivajo na izboljšanje spomina. Da bi dosegli izboljšanje, je treba ginko jemati precej časa – tudi nekaj mesecev, preden lahko zaznamo bistveno izboljšanje, zato se priporoča redna dolgoročna uporaba.

3. Če želimo imeti dobro razvite mišice, te potrebujejo vadbo. Podobno pa velja tudi za možgane – tudi ti zahtevajo redno vadbo, če želimo, da ostanejo naše misli ostre. Zakaj? Ker je potrebno skrbeti za vzdrževanje možganskih povezav in sprotno ustvarjanje novih. Za izboljšanje spomina je torej nujno, da smo redno umsko aktivni. Namesto gledanja televizije se je bolje lotiti branja knjig, reševanja križank, igranja različnih družabnih iger, ki zahtevajo dober spomin, reševanja miselnih ugank sudoku in podobno. Poleg tega se je dobro lotiti tudi posebnih miselnih vaj, ki pomagajo tako izboljšati spomin kot koncentracijo.

4. Za dobro delovanje možganov je potrebnega dovolj spanca. Spanje ne daje možganom zgolj možnosti razbremenitve, temveč se v tem času tudi »pospravijo« informacije, ki smo jih prejeli čez dan, ustvarjajo nove možganske povezave, ter izločajo najrazličnejši življenjsko pomembni hormoni.

Spanje
Privoščite si zadostno mero spanja!

5. Da ne boste pozabljali, sta potrebna organiziranost in osredotočenost. Veste, zakaj ženske pozabljajo pogosteje kot moški? Ker je njim nekoliko bolj domač »multitasking« oziroma opravljanje več dejavnosti hkrati. Če počnemo naenkrat več stvari, nismo na nobeno popolnoma osredotočeni, zato pozabljamo. Če se vsaki posvetimo posebej, pa bodo možgani dobro razvrstili in spravili pridobljene informacije v spomin. Za izboljšanje spomina torej velja, da si nikoli ne naložite preveč opravkov naenkrat – raje poskrbite za njih lepo eden za drugim.